Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.03.2013 13:55 - Производството на автомобили надмогва кризата
Автор: kiselinchev Категория: Бизнес   
Прочетен: 2857 Коментари: 0 Гласове:
0



На пук на глобалната криза, световното автомобилостроене удържа позициите си. Производството на леки коли в света през 2012 г. бе 62,18 милиона, което е само с 0,7 % по-малко от 2011 година. Както досега, на второ място в света по брой на произведените коли е Япония, с 8,93 милиона леки коли, което е увеличение с 12,3% спрямо 2011 година. На трето място са САЩ с 7,98 милиона автомобила, едно значително увеличение с 23,6% спрямо предната година. Очевидно, помощта, която оказа администрацията на Обама на родното производство си е казало думата.
Но особено впечатляващ е растежът на производството в страните от БРИК – Бразилия, Русия, Индия и Китай. В Бразилия увеличението в автомобилната промишленост е 14,4%, което доведе производството на коли до 3 милиона годишно; в Русия растежът е 12,9%, което означава произвоството на 1,8 милиона, а в Индия растежът е 10,7% или 3,1 милиона автомобила.
Извън БРИК много агресивно се налага автомобилната индустрия на Южна Корея. Тя заема пето място в света по брой на произведените коли и шесто място по износ на автомобили. Днес Южна Корея е страна с една от най-напредналите автомобилни промишлености и се отличава с високо качество, дизайн, изработка и използване на модерните технологии. Двата водещи корейски производители Hyundai и KIA пробиха на американския автомобилен пазар и се наложиха на азиатския и европейския пазар, като в много отношения се превръщат в равностоен конкурент на японските Toyota, Honda и Mazda. При това южнокорейските автомобили се отличават с по-ниска цена от японските и европейските от еквивалентния клас. 
Относително слабото място по време на глобалната криза, се оказа Европа. Там производството се съкрати с 7,1%, като спадане има във Франция, Италия и Испания.
Китай твърдо отстоява палмата на първенството в световното автомобилостроене. Разбира се, китайските конструктори има още много да учат от конкурентите си, по отношение на дизайна, изработката и особено на сигурността на колите. Но прави силно впечатление, че тази огромна страна с население 1,3 милиарда души, не се задоволява с вътрешния си пазар, колкото и обемен да е той. Като пример ще дам китайския концерн Qoros Automotive, създаден едва през 2007 година на паритетни начала между китайската фирма Cherry и израелския холдинг Israel corporation. Блидо до Шанхай, Qoros е построил съвременен завод, който започна производството си със 150 000 машини, но в скоро време това число ще бъде умножено по три.
Както можеше и да се очаква цената на колите на Qoros, както и на другите китайски автомобилостроители, е значително по-ниска от аналогичните европейски модели, заради по ниските разходи на произвоството. Сега Qoros се подготвя за серийното произвоството на модела Qoros 3 Sedane. Този автомобил има бензинов турбодвигател, с обем от 1,2 до 1,6 литра и мощност от 150 к.с.
С особен интерес се следи произвоството на знаменитата шведска фирма Volvo, която бе закупена от китайски собственик. Предишните опасения, че китайският собственик няма да отделя достатъчно внимание на сигурността и надежността на китайското Volvo, се оказаха неоснователни. Нещо повече, световните и европейски модели на Volvo демонстрират нови технически подобрения, които повишават сигурността на известната марка.
Впрочем, Китай стана собственик и на такива знаменити марки, като Land Rover и Jaguar. Но най-силно впечатление, на специалистите в автомобилостроененето, правят изключителните качества на японската фирма Mazda. Ще спомена, че за кола на годината бе избрана трето поколение Mazda 6. А преди това, в самата Япония, призовото място бе дадено на Mazda CX-5.
Има и някои нерадостни новини в световното автомобилостроене. Германският концерн Daimler-Benz, произвотел на Mercedes, прекрати произвоството на флагмана на автомобилната флотилия Mybach, която бе популярна сред най-богатите клиенти. Проблемът е в това, че за да пласира тази суперкола Daimler-Benz е продал през 2008 година само 317 бройки на Maybach, докато през изтеклата 2012, броят на продадените коли е спаднал само на 185 бройки.
Bentley произведе нов модел с разкошна вътрешна изработка, при която купувачът може да избира между 12 цвята на висококачествената кожа и 7 вида дърво за оборудване интериора на купето.
Най-безшумната кола е на Rolls Royce, в която антишумовата изолация е доведена до предел. А най-скъпият автомобил през годината е италиянският Lamborghini, чиято цена е 3 милиона евро. Не остава назад и английската фирма Maclaren, производител на състезателни болиди от Формула 1, която за пръв път излиза на пазара на спортните автомобили.
Но нека отново да слезем на земята. Това направо ни води към Фолксваген, който е създал, с помощта на новите технологии, двуместен модел XL-1, харчещ само 1 литър гориво на 100 километра и изхвърлящ само 21 грама въглероден диоксид.
В заключение ще констатирам, че през 2013 година автомобилостроенето ще се развива, както количествено, така и качествено. С извиненине пред читателите, прогнозата ми за края на автомобилната ера, се оказа, меко казано твърде преждевременна.   




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kiselinchev
Категория: Политика
Прочетен: 1169713
Постинги: 521
Коментари: 500
Гласове: 798
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930